2012-11-03

Выставка в галерее Загадочного искусства

Хтой-то тут у нас спрашивал про театры, художников и прочие культурные мероприятия? Вота вам одно из них...

Одна из наших читательниц устраивает выставку своих картин в галерее Загадочного искусства. 

Все объяснения ниже. А для тех, кто пока не владеет шведским или английским немножко подробностей на русском.

Выставка проводится 17-25 ноября
Время работы: 12-18
Вернисаж: 17 ноября в 12 часов
Адрес: Vikingagatan 22, Стокгольм
Ближайшая станция метро S:t Eriksplan




Gallery Gåtfullkonst presenterar,

för första gången i Stockholm!

Alexandra Trizna
"INTERACTION between galaxies"

Var och en av oss representerar minst en planet, eller till och med en galax. Vad händer när galaxer passerar varandra och när planeter möter? ...

Möten med människor är en av de mest fascinerande sakerna i våra liv. Hur händer det och varför?
En ny serie av målningar ifrån den internationella konstnären Alexandra Trizna kan kanske inte ge dig alla svar, men åtminstone på några frågor ...

Alexandra Trizna om henne själv:

Att göra konst är för mig att reflektera, uttrycka och förvåna. Min huvudsakliga inspiration kommer ifrån det vardagliga livet. Jag avspeglar de bästa ögonblicken ifrån livet som jag ser och kommer ihåg dem. 
Jag använder flertalet tekniker, men de senaste åren har jag plexiglas som favorit material, vilket ger mig möjlighet till att göra unika transparenta dubbelsidiga målningar.

Jag föddes 1980 i Leningrad i en konstnärs familj. Redan när jag var sex år gammal bestämde jag mig för att bli konstnär. Jag tog examen år 2005 på grafiska fakultetet på Konst Akademin i St.Petersburg och har även studerat glas teknik under sex månader på Bornholm folkhögskola i Danmark. Efter examen arbetade jag hårt under solo utställningsprojekt där jag hade utställningar både i Ryssland (St.Petersburg, Moskva, Vologda) och i Europa (Danmark, Sverige, Holland).

Under 2010  förde livet mig till Sverige, och sedan 2012 bor jag och arbetar i Stockholm.

17-25 November 2012, Vikingagatan 22 
Vernissage är 17 November kl.12
Utställningen öppen varje dag från 12 till 18.
Välkommen!

Ну и англоговорящим товарисчам.:-))

Alexandra Trizna
"INTERACTION between galaxies"

Each of us representing at least a planet, or even - a galaxy. What happens when galaxies cross and planets meets?...

Meetings of human beings is one of the most fascinating things in our life. How does it happens and why?
New series of paintings from international painter Alexandra Trizna might give you if not all answers, but at least some questions...

Alexandra Trizna about herself:

Making art for me is to reflect, to express, to amaze. My main inspiration is living life. I re-create the best moments of it, as I see them – to remember.

I use different techniques, but last year’s my favorite surface is Plexiglas. This allows me to make unusual transparent double-sided paintings.

Transparency, the play of light and shadows with the space, the unpredictability of painterly effects making the process of creating a work and its perception in a fascinating and exciting game.

I was born in 1980 in Leningrad in an artist's family. When I was six years old I decided to become an artist. I graduated in 2005 graphic faculty at the Art Academy in St. Petersburg and has also studied glass for six months in Bornholms hojskolan in Denmark. After graduation I worked hard, making solo exhibition projects, had exhibitions both in Russia (St.Petersburg, Moscow, Vologda) and in Europe (Denmark, Sweden, Holland).

In 2010 life brought me to Sweden, and since 2012 I live and work in Stockholm.

Сбираемся товарисчи. И идём строем.:-)))

3 kommentarer:

  1. И что? Так засобирались на выставку, что забыли сказать "какая женщина"! Вот ведь добилась! Работает с тем, с чем хочет"... Не заламывает руки "меня не ценят и работы неееет"...

    Хде радость за удачу других?:-) Хде полученное вдохновение для того, чтобы и самому/самой продолжать путь к успеху?

    Пошла качать головой...

    SvaraRadera
  2. Дорогая Nicole, все, кто хотел - пришли и всё хорошее сказали мне лично :) И Вас я буду рада видеть, завтра последний день. Так сказать праздничное закрытие. Заглядывайте!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Оййййййййййййй, как радостно это слышать:-)) Какой заряд Вы наверное получили от всех этих людей. Просто сердце радуется за Вас. Умничка Вы большая Александра!

      А я да, собиралась и даточки все в дневник записала.Но не дошла, нет. И не знаю, дойду ли завтра. У меня сейчас просто жуткий наплыв клиентов и после этого сил не остаётся ни на что. Но на встречу с Вами я всё равно надеюсь.:-)))

      Радости Вам большой и огромных успехов!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...